>April XXVIII, -WeeklyLeaks, -Fettskatt-

>

#
ecwho
Citat:
-”Rapport kräver fettskatt
För att stoppa skenande kostnader för svenskarnas övervikt bör en ”fettskatt” införas, anser författarna till en ny rapport.
Om knappt tio år kan kostnaderna för övervikten handla om uppemot 25 miljarder per år”.

-Det är ju morötterna som folk blir feta av, -inför skatt på grönsaker, potatis, lök, kålrötter, socker, läsk och godis i stället då blir folk friskare…
#

Anders Persson 2 timmar sedan som svar till ecwho
Du missade att det var den rapporten som artikelen handlade om …:))

Problemet uppstår då du kopierar en kommentar från en annan artikel i en annan tidning. Meningen är nog att du ska läsa artiklarna du kommenterar först. Då blir kanske kommentaren relevant till artikelen.

Så ett gott råd; Läs artiklarna och kopiera inte bara in texter från andra tidningar.
#

ecwho 1 timme sedan som svar till Anders Persson
Om du möjligen kunde bekväma dig att läsa innantill så är den första delen i min kommentar ett citat (som jag läst, -dessutom artikeln i sin helhet), -min kommentar syns under citatet, din oförblommerade nedvärdering faller därför ur ramen, -så råd till mig returneras härmed alldeles gratis och franco…
jo du, eftersom du är så högljudd i dina råd:
-den rapport jag har läst är författad av:

citat igen (utan din tillåtelse men den bryr jag mig inte värst mycket om):
-”Det finns därför goda skäl för staten att göra något åt viktfällan, anser författarna Dan Andersson och Anna Fransson bakom rapporten Kalorier kostar, som släpptes av Expertgruppen för studier i offentlig ekonomi (ESO) på torsdagen”.
-och du, jag har läst den, -inte bara kopierat vilket du är infam nog att påstå…

angående: Forskare vill ha fettskatt – Lokalt – Skånskan.se (visa på Google Sidewiki)

Om ecwho

Profil ecwho ec Solklar Saknar ej humor Gifv mig tid Glöm snön Pengar styr världen Gör något Förblifv Läs mina böcker
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

