>Maj XI

>

WeeklyLeaks, -Passiviseringsskyddsfaktorn-

¤¤¤¤¤

Fredrik Reinfeldt statsminister

Obs! Statsministern har implicit inget att göra med artikeln nedan.

-”Jo, jag tänkte”—-.
-”Nej, -hallå där, -gör inte det!”-
-”Voffår dedå?”-
-”Det är inte bra i det här landet—”-
-”Hurså?”-
-”Det är att förslösa sitt liv!”-
-”Det kan du väl aldrig mena?”-
-”Jo!”-
-”På fullaste allvar?”-
-”Ja!”-
-”Jaså jaha, -dåså—”-
-”Låt andra tänka åt dig i stället!”-
-”Det är att frånta mig mina rättigheter!”-
-”Inte alls, -du får ju tid över till annat!”-
-”Som till vadådå?”-
-”Leva livet!”-
-”Det gör jag redan!”-
-”På ett gammalmodigt sätt!”-
-”Hurdå?”-
-”Du bekymrar dig för mycket1”-
-”Ja, om min egen välfärd—”-
-”Det behövs inte längre!”-
-”Varför det?”-
-”Det finns programm som gör det åt dig!”-
-”Vilka dådå?”-
-”Ja, vi har ju Passiviseringsskyddsprogrammet!”-
-”Aldrig hört om—”-
-”Ja, det är ju vårt internnamn—”-
-”Och vad är det officiella?”-
-”Ja, det har ju fått lite dålig klang på sistone—”-
-”Fram med det nu!”-
-”Ja, -från börja kallade vi det FAS3 men det är ju kört nu—”-
-”Så nu har strategen hos er döpt om det?”-
-”Ja, -och det klingar ju redan bättre”-
-”Men hjälper det dem som omfattas av programmet?”-
-”Det har vi inga siffror på!”-
-”Så ni vet inte?”-
-”Nej ., -men det viktigaste är att det låter bra—”-
-”Då kan ni väl starta ett certifierat Aktiviseringsprogram också?”-
-”Det har vi också!”-
-”Men officiellt menar jag—”-
-”Nej , det är för utveckling av vårt internbehov!”-
-”Och vad inbegriper det?”-
-”Hur man vinner lycka och framgång utan att anstränga sig!”-
-”Kan man få teckna sig för ett medlemsskap dådå?”-
-”Då får du allt visar att du platsar!”-
-”Hurdådå?”-
-”Skapa nya arbeten t ex som inte är det!”-
-”Var får man lära sig det?”-
-”Fråga vårt partikansli om Fas4,
-men det är topphemligt, -än så länge, -men det kommer att revolutionera hela arbetsmarknaden—”-
-sade och försvann till en kopp kaffe—
¤¤¤¤¤
ecwho

Om ecwho

Profil ecwho ec Solklar Saknar ej humor Gifv mig tid Glöm snön Pengar styr världen Gör något Förblifv Läs mina böcker
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

