>Maj XIV

>

Maj XIV, -WeeklyLeaks, -”I afton dans”

¤¤¤¤¤

Svante Thuresson
Sångare

-”I dag såg jag min idol på TV—”-
-”Jasså, -var det den där Sade, -markisen?”-
-”Näeehehe, -en mycket vassare—”-
-”Det finns väl knappt, -han är ju i skyarna!”-
-”Jo, -en som kunde vara farsa till ungdomen”-
-”Vemdådå?”-
-”Svante Thuresson!”-
-”För gammal för min smak!”-
-”Men inte för min, -cool och hipp mellan fillen och drumbeaten”-
-”Ahahaha, -vilka kunskaper!”-
-”Nu fick du det där uttrycket av flydda tider i ansiktet igen!”-
-”Ja, -man minns, -och det var i afton dans—”-
-”Som på Skansen kanske?”-
-”Ja, -och lika bra eller bättre, -som under eken”-
-”Och nära entrén var det dans för mogen ungdom—”-
-”Alla som gick dit var väl mogna?”-
-”Ja, -en del var ju övermogna, -hahaha—”-
-”De hade väl fallit för åldersstrecket?”-
-”Ja, -precis som du—”-
-”Inga personangrepp hörrdududu!”-
-”Bara en randanmärkning—”-
-”OK, -no har feelings, -och varför Trianon då?-
-”Svante i högform med den där hippa hesa rösten
–och ”Det är dags att bygga Noaks arkm -sakta
–segla bort till ett annat land”—
-”Ja, -det skulle man nog vilja göra ibland!”-
-”Inte du, -du har ju ditt på det torra,
–medlem i partiet och allt”-
-”Aaaaaghhh, -det är mest sammanträden med 15-20
–flaskor mineralvatten!”-
-”Jag har hör andra tongångar, -vilda fester,
–sprit och dans utan sans—”-
-”Det var väl det du höll på med på Trianon också?”-
-”Jo, -men med måtta, -ingen sprit, -men brudar,
-och särskilt på fredagskvällarna”-
-”Tomt prat, -skrytpelle där!”-
-”Inte alls , -det var livet, -man var fri och kunde
–hamna precis vart som helst efter sista dansen—”-
–Hahaha, -mister sansen?”-
-”Ja, nästan, -jag minns mitt Jakobsberg, -och Haninge—”-
-”Lyriskt, -jag blir nästan lite putt på dig!”
-”Du har ju partiet och ett gott renommé—”-
-”Bara massor med jobb och kampanjer!”-
-”Så egentligen gillar du inte karriären—”-
-”Nej, -det är precis som det fattas något!”-
-”Inte pengar väl, -du tillhör ju topparna—”-
-”Nej, -men känslan, -den är kring noll!”-
-”Det kallas för att leva i en livslögn—”-
-”Det gör väl alla?”-
-”Det vet man inte, -det går inte att mäta—”-
-”Jag tyckte jag hörde opinionsundersökningar?”-
-”Ja, -men hur bra är de egentligen—”-
-”Inte att lita på!”-
-”Precis som ditt parti då—”-
-”Det där var nästan under bältet!”-
-”Det är som med musiken som Svante sa´—”-
-”Hurdådå?”-
-”Tidigare lysssnade man på musiken, jassen och feelingen
–mellan drumbeaten, -inte nu längre— ”-
-”Hurdådåd igen?”-
-”Nu ser man på musiken och den liknar mest gymnastik—”-
-”Ja, -det håller jag med om!”-
-”Och sätter man på en platta börjar alla snacka tomheter,
–precis som ni politiker— ”-
-”Aaaagggh -lägg av vi menar faktiskt något med våra budskap!”-
-”Jag ser er hellre på TV, -den avslöjar nästan allt—”-
-”Hurdådå?”-
-”Jag tänker på kroppsspråket, -det märks när ni ljuger—”-
-”Vi ljuger aldrig!”-
-”Men ni talar heller aldrig sanning—”-
-”Då skulle det bli uppror”-
-”Varför det—”-
-”Det finns sådant som måste få vara hemlig, -stämplat med sekretess-
–stämpeln!”-
-”Det kan du väl ändå inte mena—”-
-”Jodå, -och det är för landets bästa!”-
-”Det har jag svårt att tro—”-
-”Varför det?”-
-”Se hur det ser ut, -det är som med musiken och som Svante sa´
–ingen lyssnar längre på några budskap—”-
-”Men vi har de bästa budskapen, -om välfärden och hur den skall bevaras!”-
-”Den grammofonskivan har vi hört förut—”-
-”Men den tål att lyssnas till”-
-”Jag lyssnar hellre till Svante Thuresson, -minns Trianon,
–landgången där man gick ut och kramades och kysstes—”-
sade och gick till en kopp kaffe…
ecwho
¤¤¤¤¤

Skrivet av ec- , ec_who 2011-05-14 08:25:50.0

Maj XIII, -Lilla Kalle-

¤¤¤¤¤
-”Pappa varför går mamma omkring i sådana kalsonger som Lisa har?”-
-”Det är för att hon är en transvestit!”-
-”Men pappa, -vad är en transfestit?”-
-”Jag vet inte, -du får fråga mamma, -han är i köket!”-
ecwho
¤¤¤¤?

Skrivet av ec- , ec_who 2011-05-13 19:51:24.0

Maj XIII, -WeeklyLeaks, -Välfärdssamhället-

¤¤¤¤¤

Fredrik Reinfeldt statsminister

OBS!
Personen på bilden ovan har implicit inget att göra med artikeln nedan.

-”Det är inte lätt att känna sig kluven—”-
-”Hurdådå?”-
-”Jo, -inför vårt pragmatiska samhälle—”-
-”Det behöver man inte känna sig kluven inför!”-
-”Nej, -kanske inte om man har tillgång till facit—”-
-”Det har väl ingen?”-
-”Jo, pragmatikerna de vet ju vad de ställer till med—”-
-”Ställer till med, -ställer tillrätta menar du vä?”-
-”Nej, -ställer till med har jag kommit fram till—”-
-”Så du är böjd att kritisera menar du?”-
-”Inte alls böjd och inte heller av ålder, -men—”-
-”Ja, hoppas du yrsäktar övertrampet!”-
-”Ja, -jag tar det inte personligt, -det är väl min styrka—”-
-”Så egentligen menar du samhället?”-
-”Njaeheheh, -inte i sig, -men hur det styrs— ”-
-”Aha, -du är ute efter att misskreditera?”-
-”Nej, -det är för billigt och lättköpt—”-
-”Jassså, -hurdådå menar du?”-
-”Ja, man kan ju börja med de vackra orden—”-
-”Hurdå, -det låter nästan fientligt!”-
-”Ömhudad är ingenting för politiker—”-
-”Naj, -men kläm fram med vad du har i åsiktstuben!”-
-”Det är mycket, -och det tar tid—”-
-”Ta det som ligger närmast i pipeline!”-
-”Ja, -varför inte, -en god börja kanske–”-
-”Nå, -ut med språket!”-
-”Bara namnet då: -Näringsdepartementet—”
-”Vaddådå, -det är väl inget fel på det?”-
-”Nej inte ur er synvinkel—”-
-”Men ur din tydligen?”-
-”Ja, -helt fel!”-
-”Men det är ju framtaget partikansliet och godkänt på stämman! ”-
-”Fel ändå!”-
-”Hurdådå?”-
-”Tänk efter!”-
-”Jag kan inte se något fel med den benämningen, -den är adekvat!”-
-”Ja för er, -men för oss som är ytanfor—”-
-”Hurdådå?”-
-”Man måste nog vara forsiktig—”-
-”Voffår dedå, -vi har inga ordpoliser här!”-
-”Man fet aldrig—”-
-”Hur menar du dådå?”-
-”Jo, -de är ju egentligen närda av det departementet—”-
-”Aha, -du är bara avundsjuk!”-
-”Nej, -jag bara ser det från mitt håll—”-
-”Jaha?”-
-”Som skattebetalare alltså—”-
-”Aha, -sådana påhopp är billiga!”-
-”Inte för oss—”-
-”Du får väl bilda ett missnöjesparti dådå!”-
-”Ingen idé, -för enkelt kategoriserande—”-
-”Men vart vill du komma då?”-
-”Peta hål på ballongen!”-
-”Hurdå?”
-”Självgodheten, -att allt är så bra—”-
-”Men det är det väl?”-
-”Jo, -för somliga—”-
-”Vilka dådå?”-
-”För er!”-
-”För oss?”-
-”Ja, för er pragmatiker som predikar altruism och annat vackert—”-
-”Du får väl gå med i partiet dådå!”-
-”Kommer aldrig på fråga, -jag dagtingar inte”-
-”Aaaghhh, -felet med dig är att du inte kan acceptera vår samhällsutveckling”-
-sade och försvann till en kopp kaffe—
ecwho
¤¤¤¤¤

Skrivet av ec- , ec_who 2011-05-13 07:12:47.0

Maj XII, -WeeklyLeaks, -Våldtäkt på äldreboende-

¤¤¤¤¤

Bakom sekretessen:
Maria Wallström Verksamhetschef

OBS! -Personen på bilden har implicit ingen anknytning till artikeln nedan.

Att be om Yrsäkten kostar visst på, -å andra sidan kostar det ju ingenting alls, -billigt sa´ Bill, -just det sa´ Bull;
-är inte våldtäkt belagt med straff och skadestånd?
-åtala de skyldiga i kommunen, -avskeda dem som har tystat ner och döm dem och kommunen till skadestånd;
-Yrsäkterna är bara till för skenheliga besserwissrar…

Skrivet av ec- , ec_who 2011-05-12 21:33:33.0

Om ecwho

Profil ecwho ec Solklar Saknar ej humor Gifv mig tid Glöm snön Pengar styr världen Gör något Förblifv Läs mina böcker
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

