>Maj XV

>

WeeklyLeaks, -Delat ansvar-

¤¤¤¤¤

Alliansen vid starten

OBS!
Ingen av personerna ovan har implicit något att göra med artikeln nedan.

Caesars Palace

Caesars Palace

-”I morse kände jag mig ovanligt frisk och sund—”-
-”Gör du inte det varje dag?”-
-”Jo faktiskt, -eller rättare sagt, -nästan—”-
-”Och vad är skillnaden?”-
-”Känslan att det går bra en dag till—”-
-”Det är mer än vad vi folkföreträdare har att hoppas på!”-
-”Nej, det finns ju inga piller för politiker, -jo sömnpiller förresten—
-”Hursådå?”-
-”Era välfärdstal, -de är ju rena sömnpillren—”-
-”Hurdådå?”-
-”Minst hälften nickar till när ni drar igång era valmanifest—”-
-”Så du menar att nästan hälften är ointresserade av välfärden?”-
-”Njaehehehe, -inte av den kanske, -men resten— ”-
-”Och vad bygger du det på då?”-
-”Enbart på egna iakttagelser”-
-”När dådå?”-
-”Under riksdagsdebatterna, -är det många som drabbas—
-”Och du sitter på läktaren så du ser?”-
-”Behövs inte, det sköter TV om—”-
-”Och du själv då, -är du alltid så alert och på hugget?”-
-”Njaenej, -förstå mig rätt, -men det är faktiskt lite bättre nu—”-
-”Har du något påtagligt?”-
-”Ja kavajen, -nej men den nya medicinen gör faktiskt susen—”-
-”Du medicinerar, -och mot vad?”-
-”Bara mot blodtrycket,
–men det är faktiskt skillnad, inga svimningsanfall längre”-
-”Där ser du, -bättre sjukvård det verkar vi för!”-
-”Inte er förtjänst, -det är husläkaren och farmakologerna som
–skall ha äran för det”-
-”Och FK kanske?-
-”Nej, dom undviker jag så långt möjligt, -ja egentligen
–är jag utom räckhåll för dem som pensionär, -men annars vete hmhm—”-
-”Hurdå, insinuerar du något olämpligt?”-
-”Inte behöver jag insinuera, -det ligger nog mer för er politiker,
–verkligheten räcker—”-
-”Du låter som du har big news!”-
-”Njaeheheh, -bara det vanliga—”-
-”Du kan väl viska så det slipper komma fram!”-
-”Det har det redan gjort, -och utan UG—”-
-”Konstigt!”-
-”Jo, det finns ju andra grävlingar också—”-
-”Det låter hotfullt!”-
-”Nej, -inte för dig, -du är ju på en högre nivå,
– men för de arbetande—”-
-”Ahgghhhh, -klasskampen?”-
-”Nej , -det var för billigt, -den behövs ju inte längre-”-
-”Det har du f—–j rätt i och inte behöver vi ta upp den
–den är förlegad utom för LO och oppositionen!”-
-”Men egentligen var det verktygen som jag blev intresserad av—”-
-”Vilka verktyg, -är du hantverkare?”-
-”Du är bra lustig privat så här, -bakom den officiella ytan menar jag—”-
-”Det har man väl rätt att vara, -lite privat, -bara det inte missbrukas!”-
-”Jodå, -men tillbaka till det som gjorde att det flimrade till igen
–nu vid morgonfikat—”-
-”Och vad var dedå?”-
-”De nya verktygen som skulle hämtas in—”-
-”Hade de blivit kvarglömda ute på arbetsplatsen?”-
-”Om det ändå hade varit så väl—”-
-”Värre alltså?”-
-”Ja, -mycket faktiskt och det skulle inhämtas utomlands hur de
–skulle användas för att bekämpa det utbredda fusket”-
-”Låter allvarligt, -var nånstans? -så vi kan vidtaga åtgärder!”-
-”Allt fuskande som drabbar FK, -eller säg gärna oss skattebetalare själva— ”-
-”Ja, det verkar vi verkligen för, -att det måste stoppas alltså!”-
-”Och FK själva måste man kanske med viss ironi tillstå, -men det tar emot en aning”-
-”Varför det, -allt som bidrar till att stoppa fusket måste ju vara legitimt!”-
-”Låter bra—”-
-”Är det något som vi borde känna till och åtgärda?”-
-”Jo, -det är nog många som tycker det men gjort är gjort—”-
-”Hur får vi reda på det?”-
-”Genom grävlingarna, -det står i pressen och i text-TV—”-
-”Det låter som det skulle kunna vara mitt bord!”-
-”Ja, -varför inte, -du verkar ju behöva lite bättre siffror nu
–enligt senaste SIFO-mätningen—”-
-”Så här oss emellan, -vad har hänt med eller inom FK och allt ditt
–hummande om nya verktyg, -jag har inte en susning uppriktigt sagt!”-
-”Det har du väl nästan aldrig—”-
-”Den bjöd jag dig faktiskt på!”-
-”OK, -men tack i alla fall—”-
-”Och verktygen?”-
-”Jo, de var så hemliga i den vällovliga avsikten att
stävja otillbörliga utkvitteringar från FK så därför
–måste de kunskaperna inhämtas utomlands—”-
-”Det vasom f-n, -det hade jag ingen aaaning om!”-
-”Trodde väl det—”-
-”Och vart gick färden för inhämtningen och inlärningen kunskaperna?”-
-”Till Las Vegas och till lyxhotellet Caesars Palace under fyra dagar
–trots att det skulle hållas en genomgång i Stockholnm—”-
-”Inte bva föv Sverige, -inte alls!”-
-”Nej, -och de var sju personer som behövde lära sig hantera verktygen
–och det kostade bara 112.000 kronor per person—”-
-”Jag känner att jag genast måste utlysa en strängt hemlig internPM om det här,
–en nästan oursäklig fadäs verkar det ju på min ära vara!”-
-sade och gick till en kopp kaffe …

Skrivet av ec- , ec_who 2011-05-15 09:15:45.0

Om ecwho

Profil ecwho ec Solklar Saknar ej humor Gifv mig tid Glöm snön Pengar styr världen Gör något Förblifv Läs mina böcker
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

